Home   Thetford   Article

Subscribe Now

Brandon Nostalgia - Pensioner's scratch card dreams dashed after false Daily Mirror win



More news, no ads

LEARN MORE


In today's nostalgia we go back to 1995 when furious pensioner Margaret Jensen had her hopes dashed when she thought she had won £50,000 in a national newspaper.

Mrs Jensen, 62, of Brandon, near Thetford, scratched the silver off a card for a game in the Daily Mirror and found she had two amounts of £50,000, but she needed three.

To get an extra number, she telephoned the Bonus Cash Hotline advertised in the paper – and heard another.

In today's nostalgia we transport back to 1995 when a Brandon pensioner had her hopes dashed when she thought she had won £50,000 in a national newspaper
In today's nostalgia we transport back to 1995 when a Brandon pensioner had her hopes dashed when she thought she had won £50,000 in a national newspaper

"I was so excited. I wanted to tell my husband John he could finally retire," said Mrs Jensen.

Mrs Jensen suffered from angina and emphysema, and she decided to keep calm until she had checked she had really won.

"I thought it would just not be my luck to have won something like that because we have never won anything except what we've worked for ourselves," she said.

Mrs Jensen tried to ring the claim line all day and found it engaged, but when she rang the Daily Mirror head office, she was told her card was void.

The reason given was that her card had not come from the Daily Mirror but from the People, which is part of the Mirror Group.

The card had been issued in the People on June 25 with games to be played that week and the following week. The card was identical in every way to the ones which were distributed with the Daily Mirror. Mrs Jensen was told the card was valid for the game played in the paper, but not for the bonus number.

But in the Daily Mirror she read: "You have three chances to win. This is because you have three cards to play."

These were the cards printed in the Daily Mirror, the Sunday Mirror and the people, the paper said.

The following day the Daily Mirror printed a disclaimer saying the cards from the People were not valid for the telephone game.